nyhet_GPjpg

GöteborgsVarvet inleder samarbete med Göteborgs-Posten

Publicerad: 11 Nov, 2015

Göteborgs-Posten (GP) blir mediepartner till GöteborgsVarvet.

Chefredaktör Cecilia Krönlein berättar i GP att läsarnas intresse för Varvet är stort och att deras bevakning av GöteborgsVarvet varje år slår nya rekord.

–  Det är väldigt roligt att GP blir mediepartner till världens största halvmara. Vi vet att GP:s läsare är enormt intresserade av allt som handlar om motion, friskvård och hälsa och vår bevakning av GöteborgsVarvet slår varje år nya besöks- och läsarrekord. GöteborgsVarvet betyder också mycket för staden Göteborg. Därför känns det helt självklart att GP också ska vara mediepartner.

GP har läsare som prioriterar hälsa väldigt högt, det passar perfekt med vår målgrupp. Det här innebär att vi får en bättre möjlighet att nå ut till alla löpare och att de som springer har en möjlighet att läsa om det i GP, säger Varvsgeneral Bo Edsberger.

Förra året anmälde sig drygt 85 000 människor till GöteborgsVarvetveckans olika lopp. Inför 2016 bjuds deltagarna på flera nyheter.

Många av de förändringar som vi pratat om länge blir verklighet nästa år. Bland annat flyttar vi GöteborgsVarvet Expo till Korsvägen (Svenska mässan). Dessutom har vi för första gången ett traillopp, TrailVarvet, och även ett nytt ungdomslopp som heter CityVarvet. Det är många stora förändringar på gång och allt känns jättekul, säger Bo Edsberger.

Läs Göteborgs-Postens artikel om samarbetet

Publicerad: 11 Nov, 2015