GöteborgsVarvet och adidas förlänger avtal

Publicerad: 20 Feb, 2013

GöteborgsVarvet och adidas förlänger sitt avtal ytterligare fyra år, samtidigt som sportkedjan Stadium är ny samarbetspartner i avtalet.

GöteborgsVarvet och adidas har en framgångsrik historik tillsammans som sträcker sig 18 år tillbaka och nu fortsätter de gemensamt att samla krafter för att inspirera fler svenskar att börja springa.

– Att vi förlänger avtalet med adidas är ett kvitto på ett mycket framgångsrikt partnerskap på många plan, såväl affärsmässigt som sportsligt. Det känns också kul att välkomna Stadium i vårt samarbete, säger Varvsgeneralen Bo Edsberger.

I och med avtalet är adidas huvudpartner och exklusiv sponsor av GöteborgsVarvet till och med år 2016. Det innebär förutom bred exponering även exklusivitet vad gäller sporttextil och skor. GöteborgsVarvet och adidas satsar även på aktivering för att inspirera fler att börja springa, exempelvis med GöteborgsVarvets Löparkvällar. Dessa har mycket framgångsrikt genomförts vid 300 tillfällen och med cirka 15 000 deltagare årligen. Numer finns Löparkvällarna på 18 orter runt om i landet.

– Att förlänga avtalet med GöteborgsVarvet går hand i hand med vår målsättning att inspirera allt fler människor att börja springa och bli bättre löpare utifrån sina egna förutsättningar och individuella mål. Under vår tid tillsammans har GöteborgsVarvet vuxit explosionsartat samtidigt som löparsegmentet är ett av adidas kraftigaste tillväxtområden. Tillsammans med Stadium kan vi verkligen göra skillnad, säger Brian Grevy, nordisk VD för adidas Group.

Nytt för 2013 är att Stadium är exklusiv partner i avtalet, läs mer här.

Publicerad: 20 Feb, 2013