Magasinet Varvet gör comeback

Publicerad: 16 Okt, 2013

Till våren blir det en nystart för det flerfaldigt prisbelönade magasinet Varvet, som kommer att distribueras till Varvslöpare runt om i landet.  Magasinet gavs ut i samarbete mellan GöteborgsVarvet och Tidningskompaniet* mellan 2004-2011.

I det nya samarbetet kommer Spoon producera Varvet och även att göra om GöteborgsVarvets webb och digitala nyhetsbrev.

– Vi känner stort förtroende för Spoon och vi ser också stora fördelar med  att samma leverantör producerar både magasinet och utvecklar vår webb. Det ger goda förutsättningar till bra synkning mellan våra kommunikationskanaler, säger Mattias Grahn, marknadsansvarig på GöteborgsVarvet.

Nyutgåvan av Varvet kommer att distribueras i en upplaga på 65 000 exemplar och kommer ut med det första numret i april 2014. Adviser kommer att svara för annonsförsäljningen.

– Det är en inspirerande utmaning att vända oss till en så hängiven läsargrupp. Intresset för de stora motionsloppen och folkhälsa är superstarkt, säger Rasmus Winther, Account Manager på Spoon.

Den nya webbsajten lanseras i februari.

En klar ambition från GöteborgsVarvet är att utveckla innehåll och form i både magasin och i sina digitala kanaler för att öka servicen och höja upplevelsen för evenemangets målgrupper, säger Henrik Gemoll, Digital Business Director på Spoon.

– I det breda samarbetet med Spoon är målsättningen att vår kommunikation bli mer tillgänglig och användarvänlig för våra olika målgrupper, säger Mikaela Johansson, IT-ansvarig på GöteborgsVarvet.

* 2012 förvärvade Spoon Tidningskompaniet. I dag är företaget Sveriges ledande contentbyrå.

Publicerad: 16 Okt, 2013