Mila­j­ki sät­ter färg på Light Run

Sjöjungfrur, aliens, goril­lor och enhörn­ing – är bara några av alla över­raskningar löpar­na kom­mer att passera under Light Run den 6 novem­ber. Mila­j­ki, en ny kreativ samar­betspart­ner till Göte­borgsvarvets Light Run, har fått upp­draget att sät­ta extra färg på höstens löparfest.

Den 6 november är det dags för den första upplagan av Light Run som har start och mål på Slottsskogsvallen och bjuder på en färgsprakande och kuperad bana under 12 kilometer genom Majorna och Slottsskogen.

– Det känns så bra att vi äntligen får arrangera ett lopp igen och ända sedan vi presenterade Light Run har vi jobbat hårt för att ge deltagarna en häftig och annorlunda upplevelse med element som inte finns i andra lopp, säger vår projektledaren Madelene Gimlegård.

Nu står det också klart att Milajki, en upplevelseportal med färgstarka fotovänliga installationer som bland annat startat Sveriges första selfiemuseum, blir en del av loppet. Vid tre olika platser längs banan kommer Milajki att bygga upp interaktiva stationer och bjuda på färgglada och effektfulla upplevelser.

– Vi älskar upplevelser och utmaningar så när vi fick frågan att vara med och skapa något unikt med Göteborgsvarvets Light Run kändes det självklart att vara med på detta. Vi ser verkligen fram emot ett roligt event som vi med vår touch strör lite regnbågsglitter på, säger Pierre Edström, growth marketing director på Milajki.

Anmälan Light Run

2021-10-22

← Alla nyheter